Le Boudoir de Marie-Antoinette

Prenons une tasse de thé dans les jardins du Petit Trianon
 
AccueilAccueil  PortailPortail  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
-20%
Le deal à ne pas rater :
Ecran PC GIGABYTE 28″ LED M28U 4K ( IPS, 1 ms, 144 Hz, FreeSync ...
399 € 499 €
Voir le deal

 

 Marie-Antoinette UAA Mainstage Theatre

Aller en bas 
2 participants
AuteurMessage
Twiny

Twiny


Nombre de messages : 105
Date d'inscription : 13/08/2018

Marie-Antoinette UAA Mainstage Theatre Empty
MessageSujet: Marie-Antoinette UAA Mainstage Theatre   Marie-Antoinette UAA Mainstage Theatre Icon_minitimeJeu 20 Déc - 21:23

J'avoue je ne sais que dire. Marie-Antoinette UAA Mainstage Theatre 564218

Marie-Antoinette UAA Mainstage Theatre 15-mar10

f you ask someone if they know the name Marie Antoinette they respond, “Of course!” Follow that question with, “Tell me about her,” and there is a long pause in the conversation. Historians can rave for hours, but many will reply, “She said ‘Let them eat cake,’ right?” or “She lost her head on the guillotine, I think.” Marie Antoinette is an iconic figure in history known for her haute couture, her extravagances, and her reputation as a teen queen who had it all and lost it all. She was a confection created by society that valued extravagance and artifice. Then came the French Revolution.

In this tale of Marie Antoinette, playwright, David Adjmi, juxtaposes vernacular of 18th century France with modern day dialogue, allowing a contemporary view of this iconic time in history. He modernizes her story to parallel an ageless commentary on rise and fall of fame. There are no historical surprises in this production. If you are like me, a brief review of the time line is essential. Marie’s life is presented in small segments that give us a glimpse to moments in her world and introduce characters that fill the chapters of her own personal storybook. The show begins at the height of her reign in Versailles and progresses until her clothes and power are literally stripped away. We view this doomed protagonist through her own journey. She doesn’t know how she got there and she doesn’t quite know who she is. As Marie states, “I was not raised, I was built.”
Revenir en haut Aller en bas
globule
Administrateur
globule


Nombre de messages : 2229
Date d'inscription : 04/10/2017

Marie-Antoinette UAA Mainstage Theatre Empty
MessageSujet: Re: Marie-Antoinette UAA Mainstage Theatre   Marie-Antoinette UAA Mainstage Theatre Icon_minitimeJeu 27 Déc - 10:27

Twiny a écrit:
J'avoue je ne sais que dire. Marie-Antoinette UAA Mainstage Theatre 564218

Ne dites rien, les photos parlent d'elles-mêmes. Marie-Antoinette UAA Mainstage Theatre 588717

Marie-Antoinette UAA Mainstage Theatre 48207a10

Marie-Antoinette UAA Mainstage Theatre 2e377610

Marie-Antoinette UAA Mainstage Theatre Cf46c810

Marie-Antoinette UAA Mainstage Theatre 015f3810

On dira ce qu'on veut, mais c'est avenant. Marie-Antoinette UAA Mainstage Theatre 244157
Je parlais de la dernière.

_________________
- Je ne vous jette pas la pierre, Pierre -
Revenir en haut Aller en bas
 
Marie-Antoinette UAA Mainstage Theatre
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Marie-Antoinette au théâtre Nô
» Marie-Antoinette au Capital T Theatre
» "Marie-Antoinette" au Théâtre Montansier
» Marie-Antoinette au freeFall Theatre
» Marie Antoinette en pièces de théâtre

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Le Boudoir de Marie-Antoinette :: Autour de Marie-Antoinette :: A l'écran et sur les planches :: Sur les planches-
Sauter vers: